Vanliga frågor

Lejon mjukisdjur med namn eller egen text
Kan jag ändra min beställning?

Ja, om du upptäcker att du har skrivit fel eller bara vill ändra någon detalj i din beställning så kan vi justera det genom att skicka oss ett meddelande. Har vi påbörjat produktionen eller skickat din beställning så går det tyvärr inte att göra ändringar. Skicka därför ditt meddelande så snart som möjligt efter att du har beställt.

Hur lång tid tar leveransen?

För att se exakt leveranstid besök vår sida om frakt och leveranstider, klicka här.

Kan jag returnera produkter?

Ordinarie produkter går bra att returnera. Det är bara att kontakta oss så skickar vi returadress. Man får som kund själv bekosta frakten för returen.

När det gäller personliga presenter med namn/text broderat så går det tyvärr ej att returnera en produkt.

Jag har inte fått en orderbekräftelse?

Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter att du har beställt. Om du inte har fått en bekräftelse vänligen kontrollera skräpposten.

Om du tror att du kan ha skrivit fel e-postadress vid beställning, skicka oss ett meddelande så uppdaterar vi adressen och skickar ut en ny bekräftelse.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, alla våra paket är spårbara. Du får alltid ett meddelande skickat från oss så snart ditt paket är skickat. Om du inte har fått detta meddelande, vänligen kontrollera skräpposten. Alla paket spåras oavsett om de skickas till närmaste ombud eller direkt till mottagarens brevlåda. 

I det skickade meddelandet från oss finns en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken för att se ditt paket. Därefter klicka på kollinumret så tas du till Postnord hemsida där du kan se status för ditt paket.

Var är mitt paket?

Du får alltid ett meddelande skickat från oss så snart ditt paket är skickat. Om du inte har fått detta meddelande, vänligen kontrollera skräpposten. Om du undrar om vi redan har skickat ditt paket, så får du gärna kontakta oss. Alla paket spåras oavsett om de skickas till ombud, din brevlåda eller med leverans till dörren och skannas innan de delas ut.

I e-postmeddelandet som du får när vi skickar din beställning finns en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken för att se ditt paket. Därefter klicka på kollinumret så tas du till Postnord hemsida där du kan se status för ditt paket.

Vad kostar frakten?

59 kr inom Sverige. Fri frakt över 1000 kr.

Hur skickar jag till en annan mottagare?

Gå till kassan och börja med att fylla i ditt namn, postnummer och personnummer. Då dyker det upp en box som säger “annan leveransadress”, kryssa i den. Sedan kan du fylla i uppgifterna om din mottagare där så skickar vi ditt paket dit.

Kan jag skicka till ett sjukhus?

Ja, det går bra. Det är bara att skriva sjukhusets adress följt av avdelning (om tillgängligt) och patientnamn. Paketet delas ut direkt till sjukhuset som sedan ger det till patienten.

Var levereras paketet?

Om du beställer till dig själv eller betalar mot faktura så skickas paketen vanligtvis till närmaste utlämningsställe. Skickar du till annan mottagare så delas de mindre paketen direkt ut till mottagarens brevlåda (spårbart och skannas), medans större paket kommer till närmaste ombud.

Är det säkert att handla via TeddyPost?

Ja, det är mycket säkert. Vi hanterar inga betalningar själva så dina kortuppgifter sparas aldrig av oss. Vi kan inte heller se dessa uppgifter, utan dessa sparas Klarna som sköter betalningen. Vi är också måna om att skydda dina personliga uppgifter och håller en hög säkerhetsnivå.

Ops, jag har skrivit fel på beställningen...

Inga problem, kontakta oss gärna så snabbt som möjligt så kan vi ändra det. Vi läser e-posten under hela dagen så vi missar inga meddelanden innan din order produceras. Om produktionen redan har startat så går det tyvärr inte att göra ändringar.

Går det att betala mot faktura?

Om du väljer att betala mot faktura (Klarna) så skickas en faktura med e-post i samband med att ditt paket skickas.

Hur skickas fakturan

Fakturan skickas alltid direkt av Klarna till den e-postadress som uppgavs vid beställningen. Vi lägger den aldrig i paketet. Fakturan skickas i samband med att vi skickar ditt paket. 

Får jag en bekräftelse via e-post?

Efter din beställning så får du ett e-postmeddelande från oss med en orderbekräftelse som är ditt kvitto. Om du inte har fått detta meddelande så ber vi dig kolla in din spam-folder. Annars kan du kontakta oss så skickar vi ett nytt e-postmeddelande till dig.

Vilka standard uppfyller produkterna?

Alla produkter som är leksaker och riktar sig till barn är CE-märkta (EN71). Det innebär att de uppfyller en EU-standard för leksaker och garanterar säkerhet. Vi kontrollerar också att produkterna vi säljer inte innehåller gifta substanser och är lämpliga för alla åldersgrupper.

När kommer en vara in i lager?

Vanligtvis får vi in lagervaror inom 1-2 veckor, men skicka oss gärna ett meddelande så ska vi svara på det så snabbt som möjligt.

Är produkterna barnsäkra?

Ja, på TeddyPost vi sätter säkerheten allra först. Det innebär att alla leksaker är CE-märkta. Alla produkter är fria från giftiga substanser och flamsäkra.

Var ifrån kommer produkterna som ni säljer?

Alla leksaker köps in från leverantörer i Sverige eller från andra länder i Europeiska Unionen. Det garanterar en nivå av säkerhet och kontroll för Er som kunder. Vi månar också om att våra leverantörer tänker på miljön och under vilka förhållande som produkterna produceras.

Kommer ett kvitto/faktura i paketet?

Ditt kvitto är din orderbekräftelsen som kommer via e-post. En följesedel kan följa med i paketet. Om du skickar som present till någon annan så medföljer varken kvitto eller faktura i paketet.

Om du betalar mot faktura så skickas den alltid separat via e-post.

 

Någon fråga som du inte hittar svar på? 
Besök vår kontaktsida – Klicka här