Köpvillkor

Nedan kan du läsa om våra köpvillkor. Det är väldigt standardiserade villkor utan konstigheter. Kontakta oss för frågor.

Allmänna villkor

TeddyPost drivs av Hapzy AB (Org nr: 559077-5515). För att få handla hos TeddyPost (Hapzy AB) måste du vara minst 18 år eller äldre. När du beställer så samtycker du till att namn och personuppgifter registreras i vår databas. Vi värdesätter den personliga integriteten väldigt högt och förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare. Efter varje order så får du ett kvitto via e-post, om du inte får det så titta i din spam-folder, du kan också kontakta oss via kontaktsidan så skickar vi det till dig igen. Tack för att du väljer att besöka TeddyPost.se.

Eventuella felaktigheter

Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig TeddyPost (Hapzy AB) rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Leveranstiden

Vi skickar varje dag och gör vårt bästa för att du ska få en snabb leverans. För rådande leveranstider vänligen se sidan om frakttider genom att klicka här. Tyvärr kan vi inte lämna några garantier eftersom vi producerar specialtillverkade produkter och arbetsbelastning kan stundvis vara mycket hög, men som en tumregel får våra kunder nästan i alla fall sina beställningar inom 1-3 vardagar.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms (25% eller i vissa fall 12%). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen, gäller privatpersoner) är giltig 14 dagar från det att du mottager varan. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig (länk till kontaktsidan är här). Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara (med tryck eller broderi) – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, är det tyvärr ingen ångerrätt eftersom vi inte kan sälja produkten igen. Observera att särskilda villkor gäller för om din produkt är inslagen i presentpapper eller cellofan, personliga gratulationskort, godis samt prissänkta varor. Där utgår vanligtvis ingen ångerrätt på just den delen av produkten (t ex presentinslagningen).

Vi tillämpar Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. TeddyPost (Hapzy AB) uppmärksammar härmed dig som kund att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: “en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter går att identifiera i butiken genom att välja din egen text eller broderi, det gäller de flesta personliga produkter på TeddyPost. Ångerrätten gäller ej vid avtal 11 § punkt 4 som avser: “för en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal”.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den och alla etiketter måste sitta kvar. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. På det belopp som återbetalas har TeddyPost rätt att göra avdrag för värdeminskning. Värdeminskning uppstår när varan brukats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper. Om varan returnerats skadad eller på annat sätt brukats så att ångerrätten ej kan tillämpas kommer den returnerade varan ej att återbetalas och köparen står för returkostnad och eventuellt återsändning om varan önskas åter. TeddyPost återbetalar beloppet senast 14 dagar från det att varan åter är i TeddyPost lager. Återbetalningen görs via den betalningsmetod som valdes vid köpet. Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av TeddyPost. Vid retur från kund till TeddyPost, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

Säkerhet

Alla våra produkter håller hög säkerhet och är CE-märkta (samt EN-71). Åldersgränser framgår på respektive produktsida. Det är också beskrivet på varje produkt. Inga produkter innehåller gifta kemikalier eller är brandfarliga.

Storlek på produkten och kvalitet

Som kund godkänner du och förstår att längden på produkten avser nallebjörnen/mjukisdjuret stående med benen nedåt, alltså inte sittande ned. Som kund är det också viktigt att förstå att en broderad produkt är specialtillverkad och behöver inte se ut exakt som på bilden. Storlek på text och färg kan varierar beroende ditt budskap och längden på meddelandet.

Policy angående integritet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi säljer inte eller publicerar aldrig dina uppgifter, utan värnar istället starkt om din integritet. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via kontaktformuläret.

BETALNINGAR

Klarna Checkout (0 kr)
Vi använder Klarna Checkout. Vi betalning så godkänner du Klarnas betalningsvillkor. Se detaljer i kassan vid betalning.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support. Alla order sparas med IP-nummer samt tidpunkt.

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning så ska detta ske så snart som möjligt genom att du kontaktar oss via kontaktformuläret. Om din beställning redan har hunnit bli behandlad så är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna. Du får då ta emot den och i så fall utnyttja ångerrätten om detta är möjligt. Är det en personlig produkt och produktionen har startat eller slutförts, så går det inte att ångra köpet.

Felaktiga adressuppgifter och paket som ej hämtats ut

Om felaktiga adress-/kontaktuppgifter
Vi ersätter ej varor som inte har kunnat levereras av Posten/DHL pga felaktigt angivna adressuppgifter vid beställningstillfället. Detsamma gäller då mobilnumret för avisering inte är korrekt och aviseringen därmed ej kunnat sändas ut. Du är själv skyldig att kontrollera att de adressuppgifter du angivit i ordern är korrekta. Observera att vid fakturabetalning hämtas DIN (beställarens) folkbokföringsadress och anges som leveransadress. Beställningar med faktura som valt betalningsalternativ skickas endast till beställarens folkbokföringsadress. Är din order redan sänd från vårt lager kan adressen på paketet ej ändras.

Om du ej har uthämtat/mottagit paket
Om du ej är anträffbar vid leverans av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Du debiteras returkostnad samt en avgift med maximalt 280 kr då för att täcka de administrativa kostnaderna.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att TeddyPost (Hapzy AB) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.